duminică, 6 martie 2011

Interviurile Lu` Lil Freek : mSc @ radioONMusic



Bun o sa continui seria de interviuri cu oamenii din spatele blogurilor de hip-hop.A stazi invitatul meu este masacreJay de la www.radioonmusic.ro care mi-a facut o deosebita placere sa stau de vorba cu el.

msc: Salut omu' meu Freek !

1. Multi stiu de artistii hip-hop pe care blogurile ii promoveaza, dar despre cei care stau in spatele unui blog de hip-hop nu prea se stie nimic. Deci cine este masacreJay? Ce face el in fiecare zi?

msc
: Pai mie cel putin mi s-ar parea cam aiurea ca vizitatorul ca cunoasca mai bine echipa site-ului, decat continutul. Desi din cate am observat multi bloggeri se cam pun pe primul plan, realizand tot felul de porcarii, care sa le aduca "faima", gen... daca il vad pe strada va trebui sa-i iau autograf, ca doar el e sef la www.cimitir.ro. E ceva firesc ca oamenii sa stie detalii doar despre artist pe site-ul care-l viziteaza, deoarece asta ii intereseaza pe ei, sa cunoasca cat mai bine muzica pe care o asculta zi de zi.

2. Cand sa nascut proiectul radioONMusic,atat blogul cat si radio-ul?Cine la fondat?

mSc: RadioONMusic a fost fondat pe data de 13 noiembrie 2009, de mine si NAic. Inainte era doar un simplu radio hip hop, care ii apartinea doar lui NAic, trecut pe care nu prea il cunosc nici macar eu, ciudat nu?. Pe om l-am cunoscut pe la inceputul lunii septembrie, avand aceeasi pasiune cu el, ne-a trecut prin minte sa lucram la un blog de specialitate hip hip, unde oamenii sa gaseasca piesele recente. Uite asa am venit eu cu ideea sa bage la "RadioON", un "Music" si uite asa a iesit "RadioONMusic". Nu ne-am gandit noi niciodata ca vom colabora cu artisti consacrati din hip hop-ul romanesc, ba chiar mai nou cu straini. Asadar, cu ajutorul unui prieten Francezu, am ajuns ca dupa cateva zile sa o cunosc pe Honey, care mi-a oferit si un interviu. Am prins tupeu vazand ca blogul trece de 100 de vizite (pe vremea aceea eram cel mai fericit om, cand am vazut ca a trecut de 100), am incercat sa contactam si alti artisti pentru a ne acorda interviu. Mi se pare ca in acelasi an (2009), au urmat interviuri cu S.R.G., Zhao, Loyal, Alan, Kamelia Hora, Alexsay, Criss Blaziny si nu-mi mai vin altii in minte acum. Dar in mare parte cam asa au decurs lucrurile, totul a fost spontan, nici nu am realizat ca vizitele cresteau de la o zi la alta. Cel mai important lucru este ca am avut ca arma dorinta si speranta ca intr-o zi vom reusi sa ajutam hip hop-ul romanesc. Sper ca am reusit.

3.De ce radioONMusic? Ce inseamna pentru tine acest proiect?


mSc: O intrebare foarte grea, deoarece am depus in RadioONMusic cam vre-o sase, sapte cisterne de suflet. Pentru mine acest proiect inseamna totul, nu am lucrat niciodata la el cu mouse-ul, tastatura, intr-un cuvant PC-ul, ci cu sufletul. Nu stiu daca vreodata as putea lasa acest site, ar fi ca si cum ar rupe cineva din mine. Din 2009 si pana azi, am lucrat neincetat la acest site, pentru ca visul meu sa devina realitate, lumea sa aprecieze munca mea, in prezent a noastra. Spun asta pentru ca acum echipa RadioONMusic nu se rezuma la un om sau doi, sunt 9 oameni care fac posibil acest site. In primul rand vreau sa-i multumesc omului meu din Botosani, Iulian Nistor (Iulyy), fara el nu exista RadioONMusic in 2011. Nu vreau sa spun mai multe detalii, doar atat, pentru ca faptele vorbesc nu vorbele. In al doilea rand vreau sa le multumesc lor: Dezaxata, AndreiRhn, ColdSoul, tie si tuturor celor care vor face parte din familia noastra, deoarece e mai mult decat o echipa, zic eu.


4.Ce aduce radioONMusic nou pe langa celelalte bloguri?


mSc: Nu vreau sa fac o comparatie cu alte bloguri, deoarece nu mi se pare foarte corect. Vreau doar sa va spun ca avem proiecte noi, care cu siguranta vor starni interesul vizitatorilor. De curand Dezaxata a lansat un nou proiect "Istoria Hip Hop-ului", unde publica saptamanal cate un articol despre istoria artistilor, de la prima zi a carierelor lor, pana in prezent. Cel mai vechi proiect este "Promoveaza-ti muzica la RadioONMusic", unde artistii care au nevoie de promovare, pot trimite un mail la radioonmusic.ro@gmail.com, cu piese/albume/articole despre ei. Daca totul e ok, a doua zi vor putea citi articolul pe site. Iar in viitor, avem cateva proiecte foarte bune, care nu vreau sa le spun, dar care cu siguranta vor fi foarte interesante. Asadar, nu uitati sa ne vizitati.

5.Top 10 piese hip-hop romanesti care iti plac?
mSc: E cam greu sa scriu un top 10 al pieseilor din hip hop-ul romanesc care imi plac, dar voi incerca

 1. Cedry2k - Koutro
 2. Grasu XXL - Azi Nu (feat. Guess Who)
 3. La Familia - Unii nu inteleg
 4. Zale - Ma topesc
 5. Cedry2k - Idealuri (cu Bitza si Raku)
 6. Dragonu & Cedry2k - Cum am crescut
 7. Rappy - Familii cu Guess Who si DJ Undoo
 8. Ad Litteram  - Asta sunt (cu Pacha Man si DJ Dox)
 9. Criss Blaziny - Atunci si acum
10. Saylas feat. Rappy - Prieteni

6.Top 10 piese hip-hop straine care iti plac?

mSc:

 1. Tupac - I Ain't Mad At Cha (recomand)
 2. Nas - Nas is Like
 3. Yonas - Fall Back
 4. Immortal Technique - Caught in a hustle
 5. 2pac - Dear Mama
 6. T.I. - You Ain't Missin Nothing
 7. Ice Cube - Nothing Like L.A.
 8. Yonas - Fall Back
 9. Dr.Dre feat. Skylar Grey & Eminem - I Need A Doctor
10. Chamillionaire feat. Slick Rick - Hip hop police

7.Top 5 artisti romani de hip-hop favoriti?

mSc: Keed, Cedrea, Criss Blaziny, Grasu X, GW, mai sunt, dar daca ai zis top 5, sa fie atunci 5.

8.Ce parere ai ca tot mai multi se apuca de hip-hop?Susti artistii noi?

mSc: Bai depinde acuma, pentru cei buni, care au habar de muzica, vor cunoaste succesul pana la urma, chiar daca vor intampina multe piedici si greutati, nu trebuie sa renunte niciodata, sa arate de ce sunt in stare, sa-i faca mai puternici. Dorinta lor trebuie sa fie pe primul loc, iar in rest, totul va decurge din microfon. Si cel mai important, nu renuntati la ceea ce va propuneti in viata. De ceilalti care nu au habar de muzica, nu vreau sa comentez ca iese urat. Oricum le doresc ca atunci cand inregistreaza sa li se ia curentul, iar pentru cei care le sunt alaturi, cand ei tac, nu-i deranjati, faceti un bine societatii. In fine, un mic sfat pentru cei care vor cu adevarat sa faca muzica, daca nu vi se raspunde pe un site, nu il trimiteti de 100 de ori, nu veti rezolva nimic. Trebuie sa aveti putina rabdare, nu puteti fi cunoscuti intr-o luna.

9.Cum vezi hip-hop-ul romanesc peste 10 ani?

mSc: Sincer, il vad foarte bine. Sunt multi artisti care au un cuvant de spus in hip hop-ul romanesc. Sunt foarte multi oameni talentati in Romania, dar trebuie bagati mult mai mult in seama, pentru ca nu li se dau sansa de a se afirma. Acuma, eu nu pot sa schimb nimic, decat sa le spun artistilor sa nu renunte, asa cum am spus si mai sus.

10. In afara de radioONMusic cu ce te mai ocupi?


mSc: Student, in rest imi petrec zilele cu prietena mea.

11.Care este conceptia ta desprea viata?

mSc: Bai, stii cum e ? Dumnezeu ne-a dat viata, ca noi sa o distrugem! Trist, dar adevarat, asta e multumirea noastra. Viata mea personala, pot sa spun ca in prezent este foarte frumoasa, asta multumita prietenei mele, care face posibil lucrul acesta. Dar privind viata de azi, parerea mea este ca totul e robotic, parca oamenii uita sa fie fericiti, toti vor bani, femei, o masina cu 400 cai putere, distractie si mai sunt multe altele, care nu are rost sa le spun. In mai putine cuvinte viata de astazi este exprimata in viciile oamenilor. Poate ca viata ar fi apreciata de oameni, atunci cand ar fi pe o insula pustie fiecare, cu o vila, masina super tare, dar fara nimeni care sa le aprecieze. Probabil atunci si-ar da seama cat de mult inseamna sa iubesti pe cei de langa tine, nu doar banii. Ar mai fi multe de spus, dar vorba aia...asta-i viata !

12.Care este diferenta intre un ascultator de muzica hip-hop si unul care asculta alt gen?

msc: Exista o singura diferenta, muzica pe care o asculta. In rest, fiecare om are stilul sau, cum noi ascultam hip hop-ul, asa asculta el house-ul. Acuma e si normal ca sunt oameni care asculta dance sau orice alt gen muzical, care nu vor suporta rap-ul, sau la fel, alt gen muzical. Asa sunt oamenii. Toti oamenii care lucreaza in muzica pun suflet in muzica lor, chiar daca sunt din hip hop, dance, house, techno, etc.

13.Ce alte genuri mai asculti in afara de hip-hop?

mSc: Principalul gen este hip hop-ul, dar cateodata ascult si alte genuri de muzica.

14.Care crezi ca sunt pasii care trebuie facuti pentru a avea un blog de hip-hop de succes?

mSc: In primul rand, daca vreti succes in blogul vostru, cumparati un domeniu. Prin lucrul acesta, oferiti siguranta oamenilor ce va viziteaza ca nu veti disparea maine. Incercati sa fiti cat mai originali, atunci cand va cititi articolele proprii, sa vi se para interesante, chiar daca sunt scrise de voi. Iar daca aveti un site din muzica, redactati stirile ca si cum ati avea in fata voastra o persoana caruia ii povestiti despre acea piesa/album/recenzie/etc. In al doilea rand, nu da-ti copy/paste niciodata, deoarece nu veti putea fi o sursa buna si din nou, nu veti oferi incredere. In rest, lucrati din greu, totul poate fi posibil pe internet, greu e atunci cand spui nu pot. Daca vrei sa primesti un sfat, ia mail-ul unui Fondator, Project Manager, PR si pune-i o intrebare daca nu stii ceva, poate ai sansa sa-ti raspunda.

15.Unde te poate gasi lumea?

mSc: Ma puteti gasi pe twitter: www.twitter.com/masacrejay
 

Multumesc!

Interviu disponibil si pe: www.instilulromanesc.blogspot.com

2 comentarii:

"Dar privind viata de azi, parerea mea este ca totul e robotic, parca oamenii uita sa fie fericiti, toti vor bani, femei, o masina cu 400 cai putere..."

-Mare dreptate are aici!!

Sunt multe chestii pe care nu le stiam despre RadioON..Oricum succes in continuare!
Si felicitari Lil Freek pentru interviu!

Ar mai fi multe chestii despre radioonmusic, dar ar trebui doua dimineti sa le scriu.

Trimiteți un comentariu